czwartek, 10 lipca 2014

"Musisz to komuś powiedzieć"

Heiiiiiiiiii ❤️💚💜
Co tam u Was dobrego słychać ? Dzisiaj miałam cudowny dzień ❤️. Poznałam fajnego chłopaka o imieniu Daniel. Jest zabawny, wysportowany, iii przystojny ^^ ! Jezu nie mogę opisać swoich uczuć, serce mi chcę wyskoczyć na samą myśl o nim. Dobra tam... dzisiaj przychodzę do Was z książką, moją ulubioną książką czyli- "Musisz to komuś powiedzieć" (tak jak obiecałam).  Po prostu kocham tę książkę. 


 Autorem tej książki jest- Barbara Ciwoniuk. 
 Streszczenie:
 " Choć wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że to będzie nudne lato, już pierwsze dni   wakacji dostarczają Milenie niezwykłych wrażeń. Za sprawą matki w ich domu zjawi się tajemniczy chłopak "po przejściach", którego obecność zburzy spokój nastolatki. Choć Kama, nieco zwariowana przyjaciółka, niejednokrotnie ją zawiedzie, a Paweł-dotychczasowy obiekt zainteresowania Mileny, okaże się nawet niewart jej westchnień, upalne lato w plenerach Suwalszczyzny przyniesie dziewczynie wiele nowych doświadczeń. Pogodne, z pozoru radosne dni, spędzone nad Wigrami u dziadków Kamy, upłyną pod znakiem niejednej próby, a udział Mileny w warsztatach literackich stanie się pretekstem do poszukiwania granic szczerości i zawierania przyjaźni. Odkrywanie prawdy o Konopnickiej, oddzielanie rzeczywistości od mitów okaże się fascynującym zajęciem. Milena ze zdumieniem uświadomi sobie, że ciche, ponad sto lat tajone konflikty, nękające rodzinę wielkiej poetki, są obecne także w życiu jej przyjaciół."

Moje zdanie/streszczenie:
Główną bohaterką książki Barbary Ciwoniuk jest piętnastoletnia Milena. Koniec roku szkolnego nie oznacza dla dziewczyny wakacji spędzonych gdzieś daleko od domu, w szalonej podróży. Ona zostanie w domu, by dotrzymywać towarzystwa Łukaszowi, synowi przyjaciółki mamy, a potem wyjedzie na warsztaty poświęcone Marii Konopnickiej, a zorganizowane w setną rocznicę śmierci poetki i pisarki.

Miło mi się zrobiło, gdy doczytałam, że Milena z rodziną mieszka w Suwałkach, a cała akcja powieści toczy się na Suwalszczyźnie. Mam dobre wspomnienia związane z tym miastem i tą częścią Polski - urzekające są jeziorka, drewniane domy, wzniesienia, czy lekko śpiewny język mieszkańców Suwalszczyzny.

Autorka w powieści porusza kilka ważnych tematów. Opisuje przyjaźń, miłość/zauroczenia młodych ludzi, zagrożenie narkotykami, czy wreszcie problem tolerancji. Przez pewien, znaczny w książce, czas postacią dominującą w powieści staje się autorka "Roty" i opowieści o Pimpusiu Sadełko. Młodzi ludzie zastanawiają się nad wartością literacką twórczości Marii Konopnickiej i nad jej życiem prywatnym. Szczególnie interesujące wydaje im się to jaką pisarka była matką i czy łączyły ją stosunki intymne z kobietami.

Mimo, że całość czytało się dobrze, nie mogę pozbyć się wrażenia, że powieść przesycona jest w nadmiarze istotnymi problemami. Barbara Ciwoniuk wystawia swoich bohaterów na wiele prób. Młodzi ludzie muszą zmierzyć się z własną niefrasobliwością, z przedmiotowym traktowaniem, ze strachem o życie. Ciekawie pokazana jest rodzina Mileny, interesujące są kłamstwa dorosłych. Historia opowiedziana przez Autorkę skłania do przyjrzenia się wielu aspektom naszego życia, bez względu na wiek.


 Tak takie jest moje zdanie na temat tej książki, z góry przepraszam za błędy. Mam nadzieję, że poprzez ten post zachęcę Was do przeczytania tej książki, bo uwierzcie warto. Ja mogę o niej "nawijać" bez przerwy. Uwierzcie na prawdę warto. A Wy macie ulubioną książkę ? Jak tak piszcie w komentarzach ja na pewno postaram się przeczytać, te książki, które zaproponujecie. Zapraszam do komentowania i obserwacji. Do zobaczenia!





 

7 komentarzy:

  1. Czytałam kiedyś tą książkę i bardzo ją lubiłam :)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy i dokładny post :) Moją ulubioną ksiązką jest pamiętnik nastolatki http://kamila-angelika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :D na pewno postaram się przeczytać.

      Usuń
  3. ciekawy blog . Kliknełabyś w bannery Sheinside w bocznym pasku na moim blogu? .
    Blog :http://julcze-blog.blogspot.com/ .
    Ja się zrewanażuję tym samym lub obserwacja! :)
    Uwielbiam ksiązkę!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje mi się ciekawa ;)

    Ja chętnie polecę ci książkę Beaty Andrzejczuk pt. "Pamiętnik Nastolatki", części od 1-8 (za niedługo wychodzi 9 część) ♥

    Dzisiaj mija rok mojego bloga. Podsumowanie oraz pierwsze CIY znajdziecie w nowym poście:
    http://sapphireblog1.blogspot.com/2014/07/rok-bloga-ciy.html

    OdpowiedzUsuń